Dla Klientów jest to niesamowicie istotny temat. Coraz więcej słyszy się o kradzieżach towarów i przeróżnych oszustwach, czy atakach hakerskich.
Jak temu zapobiec i zabezpieczyć swoją firmę i dobrze zadbać o dobro klientów?
➡️ Wykwalifikowana kadra
Ciągłe podnoszenie kwalifikacji pracowników, ale także ich świadomości i wrażliwości na różne zagrania oszustów i aktualne zagrożenia. Ważne, aby pracownicy byli świadomi, jakich oszustw mogą paść celem oni sami, czy transporty, które realizują. Istotne są także zasady ustanowione w firmie i przestrzegane standardy.
➡️ Technologie
Warto inwestować w profesjonalne programy, które pomogą zabezpieczyć dane Klientów i firmy, ale także stale monitorować przejazdy. Firma, która zainwestuje w odpowiednie narzędzia, zabezpieczy się przed - często ogromnymi - stratami finansowymi. I pozwoli zachować dobrą reputację i profesjonalizm na rynku.
🔸 Ponad to zgodnie z unijną dyrektywą w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego, która ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa - do października tego roku kraje członkowskie mają czas na jej implementację do prawa krajowego. Od tego momentu standard bezpieczeństwa cybernetycznego będzie obowiązkiem, a nie czymś, co dobrze jest mieć w firmie.
➡️ Prawo
Sprawy, które powinny być oczywiste dla każdego w tej branży. Sprawdzanie wszystkich zapisów w umowach, regulaminów firm transportowych, zakup odpowiedniego ubezpieczenia, czy mniej oczywista - rejestracja znaku towarowego. Uniknie to przykrych niespodzianek, ale także w przypadku rejestracji znaku towarowego uniemożliwi sprawne podszywanie się oszustom pod naszą firmę.
➡️ Parkowanie
Planując trasę, należy zadbać o to, aby postój odbywał się na strzeżonym, monitorowanym parkingu. Dzięki temu Kierowca będzie mógł spać spokojnie, a Klient nie otrzyma od przewoźnika przykrej wiadomości na drugi dzień o kradzieży towaru.
🔸 Parkingi w Europie podzielone są na cztery poziomy - od brązu przez srebro oraz złoto i platynę. Gdzie na najwyższym poziomie system rozpoznawania tablic rejestracyjnych jest standardem. Jednak nie zawsze po drodze znajdziemy taki parking oznaczony przez SSTPA (Secure and Safe Truck Parking Areas). Nie mniej jednak zawsze powinniśmy zatrzymywać się na strzeżonym parkingu.
➡️ Plan awaryjny
Warto także mieć przygotowane procedury i plan awaryjny na wypadek kradzieży, awarii pojazdu, awarii systemu informatycznego i innych. Takie procedury pomogą pracownikom zachować zimną krew podczas kryzysowych sytuacji, ale także jasno określą, co należy robić.
Bezpieczeństwo i dobre imię branży TSL każdego dnia zostaje wystawione na wiele prób. Dbajmy o zachowanie profesjonalizmu na rynku.
A Wy co dodalibyście do tej listy?
Opmerkingen