Przejdź do treści
Przejdź do treści

ISO w branży TSL: Kluczowe aspekty dla klientów i firm, które posiadają certyfikaty

    uścisk dłoni

    Dziś zajmiemy się istotnymi informacjami na temat norm ISO, które w dzisiejszych czasach stanowią kluczowy element w świecie transportu, spedycji i logistyki.

    📌 ISO 9001:2015 – System Zarządzania Jakością – Międzynarodowa norma, koncentrująca się na jakości zarządzania w firmie. Jest to standard akceptowany i rozpoznawany na całym świecie.

    ➡️ Wdrożenie tego systemu jest dobrowolne, jednak coraz częściej posiadanie certyfikatu to jeden z czynników, który decyduje o podjęciu – lub nie – współpracy z firmą.

    Dla klientów oznacza to, że firma, która uzyskała certyfikat między innymi:

    ✅ Spełnia najwyższej jakości standardy zarządzania,

    ✅ Skutecznie wyeliminowała lub ograniczyła sytuacje kryzysowe,

    ✅ Stale podnosi jakość świadczonych usług i produkowanych wyrobów poprzez wyznaczanie celów jakości i dążenie do ich osiągnięcia,

    ✅ Certyfikacja ISO 9001 to gwarancja, że firma skupia się na ciągłym doskonaleniu i spełnianiu oczekiwań klienta.

    📌 ISO 28000:2022 – System Zarządzania Bezpieczeństwem Łańcucha Dostaw – Norma ta skupia się na bezpieczeństwie łańcucha dostaw, przebiegu czynności związanych z jego kontrolą i mających wpływ na jego bezpieczeństwo.

    ➡️ Tak, jak przy normie ISO 9001 – wdrożenie tego systemu jest dobrowolne, jednak także często będzie czynnikiem decyzyjnym przy podjęciu współpracy.

    Dla klientów oznacza to, że firma, która uzyskała ten certyfikat, między innymi:

    ✅ Dba o bezpieczeństwo i integralność swoich dostaw – to kluczowe, zwłaszcza w dzisiejszym świecie, gdzie bezpieczeństwo łańcucha dostaw staje się coraz ważniejsze,

    ✅ Obniżyła ryzyko wystąpienia sytuacji awaryjnych, a także zwiększyła skuteczność działań na ich wypadek oraz potrafi im zapobiegać,

    ✅ Jest godnym zaufania partnerem biznesowym,

    ✅ Certyfikacja ISO 28000 to pewność, że produkty klientów są bezpieczne w całym łańcuchu dostaw.

    📌 Warto zwrócić uwagę na inne normy, takie jak: ISO 14001 (System Zarządzania Środowiskowego), ISO 45001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy), ISO 27001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji), które także odgrywają kluczową rolę w dzisiejszym świecie podczas podejmowania współprac z firmami i nie tylko.

    Dlaczego to ważne dla firm z naszej branży?

    1. Gwarancja jakości i bezpieczeństwa.
    2. Zwiększenie zaufania klientów do firmy.
    3. Zdolność do uczestnictwa w międzynarodowych przetargach i projektach.
    4. Efektywniejsze procesy wewnętrzne.
    5. Wzrost zadowolenia klientów.

    Certyfikacja ISO to nie tylko zgodność z normami, ale przede wszystkim zobowiązanie do ciągłego doskonalenia i podnoszenia jakości naszych usług. 🚀

    Czy Wasza firma posiada certyfikaty ISO? Podzielcie się swoimi doświadczeniami!

    Photo by krakenimages on Unsplash

    © 2025 Exportsy