top of page

ISO w branży TSL: Kluczowe aspekty dla klientów i firm, które posiadają certyfikaty

Dziś zajmiemy się istotnymi informacjami na temat norm ISO, które w dzisiejszych czasach stanowią kluczowy element w świecie transportu, spedycji i logistyki.


📌 ISO 9001:2015 – System Zarządzania Jakością - Międzynarodowa norma, koncentrująca się na jakości zarządzania w firmie. Jest to standard akceptowany i rozpoznawany na całym świecie.


➡️ Wdrożenie tego systemu jest dobrowolne, jednak coraz częściej posiadanie certyfikatu to jeden z czynników, który decyduje o podjęciu - lub nie - współpracy z firmą.


Dla klientów oznacza to, że firma, która uzyskała certyfikat między innymi:

✅ Spełnia najwyższej jakości standardy zarządzania,


✅ Skutecznie wyeliminowała lub ograniczyła sytuacje kryzysowe,


✅ Stale podnosi jakość świadczonych usług i produkowanych wyrobów poprzez wyznaczanie celów jakości i dążenie do ich osiągnięcia,


✅ Certyfikacja ISO 9001 to gwarancja, że firma skupia się na ciągłym doskonaleniu i spełnianiu oczekiwań klienta.



📌 ISO 28000:2022 – System Zarządzania Bezpieczeństwem Łańcucha Dostaw - Norma ta skupia się na bezpieczeństwie łańcucha dostaw, przebiegu czynności związanych z jego kontrolą i mających wpływ na jego bezpieczeństwo.


➡️ Tak, jak przy normie ISO 9001 - wdrożenie tego systemu jest dobrowolne, jednak także często będzie czynnikiem decyzyjnym przy podjęciu współpracy.


Dla klientów oznacza to, że firma, która uzyskała ten certyfikat, między innymi:

✅ Dba o bezpieczeństwo i integralność swoich dostaw - to kluczowe, zwłaszcza w dzisiejszym świecie, gdzie bezpieczeństwo łańcucha dostaw staje się coraz ważniejsze,


✅ Obniżyła ryzyko wystąpienia sytuacji awaryjnych, a także zwiększyła skuteczność działań na ich wypadek oraz potrafi im zapobiegać,


✅ Jest godnym zaufania partnerem biznesowym,


✅ Certyfikacja ISO 28000 to pewność, że produkty klientów są bezpieczne w całym łańcuchu dostaw.



📌 Warto zwrócić uwagę na inne normy, takie jak: ISO 14001 (System Zarządzania Środowiskowego), ISO 45001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy), ISO 27001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji), które także odgrywają kluczową rolę w dzisiejszym świecie podczas podejmowania współprac z firmami i nie tylko.


Dlaczego to ważne dla firm z naszej branży?

  1. Gwarancja jakości i bezpieczeństwa.

  2. Zwiększenie zaufania klientów do firmy.

  3. Zdolność do uczestnictwa w międzynarodowych przetargach i projektach.

  4. Efektywniejsze procesy wewnętrzne.

  5. Wzrost zadowolenia klientów.


Certyfikacja ISO to nie tylko zgodność z normami, ale przede wszystkim zobowiązanie do ciągłego doskonalenia i podnoszenia jakości naszych usług. 🚀


Czy Wasza firma posiada certyfikaty ISO? Podzielcie się swoimi doświadczeniami!


trustworthy company

Photo by krakenimages on Unsplash

Comments


bottom of page